Céklalé rendelése

A céklalé fogyasztásának előnyei

(5/8)

A cékla vagy a céklalé rendszeres fogyasztása számos előnnyel jár. Nemcsak vasraktárainkat tudjuk feltölteni - illetve vashiányt megelőzni -, hanem vérkeringésünket és immunrendszerünket is óvjuk. Nézzük, mi mindenre jó a céklalé!

Támogatja a vérnyomáscsökkentést

A céklalé hozzájárulhat a magas vérnyomás csökkentéséhez, és segíthet megelőzni a magas vérnyomás kialakulását. Egy kutatás rámutatott arra, hogy naponta 2-2,5 dl céklalé elfogyasztása mind a szisztolés, mind a diasztolés vérnyomásértékeket csökkenti. A céklában található nitrátok szervezetünkben nitrogén-monoxiddá alakulnak, ez pedig tágítja az ereket, ezáltal csökkenti a vérnyomást.

Céklalé termékek rendelése >

ceklale

Növeli az állóképességet

Az állóképesség javítása ugyancsak a nitráttartalomnak köszönhető. A rendszeres céklafogyasztás növeli a vér nitráttartalmát, javítja a keringést, ennek következtében pedig javul a szövetek oxigénellátása. Egy kutatás során biciklistákon tesztelték a céklalé hatásait és a következőket találták: azok a sportolók, akik naponta 4 dl céklalevet ittak, gyorsabban teljesítették a 10km-es távot, szemben azokkal a társaikkal, akik egyáltalán nem fogyasztottak céklalevet.

Segíthet demencia esetén

A céklalé hatóanyagai javítják az agyi vérkeringést, így az agyszövetekbe több oxigén jut. Ezzel késleltethető a demencia kialakulása, illetve lassítható, ha már kialakult. A már kialakult demenciát visszafordítani nem lehet, a legtöbb, amit tehetünk, az a tünetek késleltetése vagy enyhítése.

Jó hatással van a szívre

Magas káliumtartalma miatt jótékony hatással vana  szívre. A kálium szabályozza a szívmunkát, hiánya gyakran okoz szédülést, valamint szívritmuszavarokat. Kálium hiányában a szív nem képes a megfelelő összehúzódásra, így nem tud elegendő mennyiségű vért juttatni a szövetekbe. A cékla vagy céklalé rendszeres fogyasztásával tmogathatjuk szívünk működését, szívbetegség vagy magas vérnyomás esetén javasolt naponta 1-2dl céklalé elfogyasztása.

Vitaminok a céklában

A céklalé nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, folátot és egyéb ásványi anyagokat. Kálium mellett a következő ásványi anyagok találhatók meg benne nagy mennyiségben: kalcium, vas, magnézium, mangán, foszfor, nátrium, cink, réz és szelén.

Vélemények (8)

Emjl

2021. Jan 17.
Ami tetszik:Finom
Ami nem tetszik:Ojan nincs

Én részelve eszem a levét megiszom meses

Jeno

2020. Sep 08.
Ami tetszik:Javult az erőm jobban érzem magam
Ami nem tetszik:

Lehetséges a színe a szekletben?

erika pónya

2020. Aug 24.
Ami tetszik:cékla lé
Ami nem tetszik:nincs ami nem tetszik

szeretnék tudni róla hogy test súly csökentésről

Marcsi

2020. Jun 17.
Ami tetszik:Nagyon egészséges naponta fogyasztom 2-2,5 dcl.
Ami nem tetszik:

Tudom ajánlani mindazoknak akik szeretik a céklát nagyon egészséges!

Bea

2020. Mar 06.
Ami tetszik:Nagyon egészséges, szerintem finom is
Ami nem tetszik:

Egyszerre túl sokat ittam (4-5 dl), durva hasmenést okozott.

Mea53

2020. Mar 01.
Ami tetszik:nagyon egészséges
Ami nem tetszik:

A cékla és leve bármeddig fogyasztható, értékes növényünk főleg vérszegénység és immungyengeségre egyaránt nagyon jótékony hatással van. Saját tapasztalat.

Zsuzsi

2019. Oct 01.
Ami tetszik:A részletes leírás
Ami nem tetszik:

Vajon hány évig ihatom egyfolytában, és naponta mennyit??? Ezeket sehol senki nem írja.Mert elképzelhető, hogy hátrányos is lehet hosszú távon.Pl 3 évig naponta 2dl ...?Hm

Zsu

2017. Oct 27.
Ami tetszik:Hasznos! Egészséges!
Ami nem tetszik: Nincs

Remek c-vitamin forrás ráadásul finom is.